Tühikäigu reguleerimine
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1
Tühikäigu reguleerimine
2-taktilise jutt aga saab selle järgi ka 4taktilist timmida!
Tühikäigu reguleerimise tarvis on enamiku karburaatorite puhul kaks kruvi. Üks neist on alati segusiibri tugikruvi ja teine on kas segukruvi või õhukruvi. Seega eristatakse kaht sorti tühikäigusüsteeme - õhukruviga süsteemid ja segukruviga süsteemid.
Segusiibri tugikruvi paikneb enamjaolt külje pealt vaadates segusiibriga ühel joonel. Õhukruvi jääb siibrist õhufiltri poole, segukruvi sisselaskekollektori poole.
Segusiibri tugikruviga saab reguleerida, kui palju on segusiiber tühikäigul avatud.
Õhukruvi reguleerib õhu kogust, mis on vajalik tootmaks segu, mida tühikäigusüsteem mootorile ette peab andma. Kruvi sisse keeramisel muutub segu rikkamaks ja välja keeramisel lahjemaks.
Segukruvi reguleerib segu kogust, mis on doseeritud tühikäigudüüsi ja õhukorrektori abil. Kruvi sisse keeramisel muutub segu lahjemaks, välja keeramisel rikkamaks.
Reguleerimisest:
Esmalt kontrolli täiesti suletud segusiibriga et gaasitrossil oleks umbes 1 mm mängimisruumi. Pea meeles et tühikäiku reguleeritakse täiesti töösoojal mootoril, mistõttu oleks sobilik teha seda pärast pikemat sõitu. Külma või poolsooja mootoriga reguleeritud tühikäigusätted ei pruugi sooja mootori puhul enam head olla.
Säti segusiibri tugikruvi abil mootori tühikäigupöörded normaalsest veidi (umbes 200 rpm) kõrgemaks. Seejärel keera segukruvi või õhukruvi sisse või välja, kuni leiad asendi, kus mootor kõige stabiilsemalt töötab.
Kui sellega ühel pool, keera segusiibri tugikruvi vastupäeva, kuniks õige tühikäigu pöörlemissagedus käes. Olemaks kindel selles et mootori töö on stabiilseim mis saavutada võimalik, võib seda veel kontrollida, keerates õhu- või segukruvi.
Õige tühikäigudüüsi valimine:
Keera aeglaselt gaasirulli, ära ületa 1/4 (loe: neljandikku) selle käigust. Kui pöörded tõusevad uimaselt või ebaühtlaselt, on düüs liiga väike. Kui aga on summutist kuulda tuhmi, summutatud heli ja näha märgatavalt rohkem suitsu, on düüs liiga suur. Samad nähtused võivad esineda ka väga vale kruvide reguleeringu puhul.
By: Kristjan J
(rallitaja)
Tühikäigu reguleerimise tarvis on enamiku karburaatorite puhul kaks kruvi. Üks neist on alati segusiibri tugikruvi ja teine on kas segukruvi või õhukruvi. Seega eristatakse kaht sorti tühikäigusüsteeme - õhukruviga süsteemid ja segukruviga süsteemid.
Segusiibri tugikruvi paikneb enamjaolt külje pealt vaadates segusiibriga ühel joonel. Õhukruvi jääb siibrist õhufiltri poole, segukruvi sisselaskekollektori poole.
Segusiibri tugikruviga saab reguleerida, kui palju on segusiiber tühikäigul avatud.
Õhukruvi reguleerib õhu kogust, mis on vajalik tootmaks segu, mida tühikäigusüsteem mootorile ette peab andma. Kruvi sisse keeramisel muutub segu rikkamaks ja välja keeramisel lahjemaks.
Segukruvi reguleerib segu kogust, mis on doseeritud tühikäigudüüsi ja õhukorrektori abil. Kruvi sisse keeramisel muutub segu lahjemaks, välja keeramisel rikkamaks.
Reguleerimisest:
Esmalt kontrolli täiesti suletud segusiibriga et gaasitrossil oleks umbes 1 mm mängimisruumi. Pea meeles et tühikäiku reguleeritakse täiesti töösoojal mootoril, mistõttu oleks sobilik teha seda pärast pikemat sõitu. Külma või poolsooja mootoriga reguleeritud tühikäigusätted ei pruugi sooja mootori puhul enam head olla.
Säti segusiibri tugikruvi abil mootori tühikäigupöörded normaalsest veidi (umbes 200 rpm) kõrgemaks. Seejärel keera segukruvi või õhukruvi sisse või välja, kuni leiad asendi, kus mootor kõige stabiilsemalt töötab.
Kui sellega ühel pool, keera segusiibri tugikruvi vastupäeva, kuniks õige tühikäigu pöörlemissagedus käes. Olemaks kindel selles et mootori töö on stabiilseim mis saavutada võimalik, võib seda veel kontrollida, keerates õhu- või segukruvi.
Õige tühikäigudüüsi valimine:
Keera aeglaselt gaasirulli, ära ületa 1/4 (loe: neljandikku) selle käigust. Kui pöörded tõusevad uimaselt või ebaühtlaselt, on düüs liiga väike. Kui aga on summutist kuulda tuhmi, summutatud heli ja näha märgatavalt rohkem suitsu, on düüs liiga suur. Samad nähtused võivad esineda ka väga vale kruvide reguleeringu puhul.
By: Kristjan J
(rallitaja)
Viimati muutis seda Admin (Laup Veeb 20, 2010 9:39 pm). Kokku muudetud 1 kord
Lehekülg 1, lehekülgi kokku 1
Permissions in this forum:
Sa ei saa vastata siinsetele teemadele
|
|
Kolm Aug 03, 2011 12:59 pm by Külaline
» slots just for fun no money
Kolm Aug 03, 2011 11:01 am by Külaline
» best oil for health
Kolm Aug 03, 2011 2:23 am by Külaline
» платная гинекология
Esm Aug 01, 2011 3:59 pm by Külaline
» Stimulant Illegal Drugs
Püh Juul 31, 2011 8:24 am by Külaline
» When the first Whirlpool Duet album was released in December 2001 came as a surprise to the public
Püh Juul 31, 2011 2:21 am by Külaline
» generic cialis reviews
Reede Juul 29, 2011 11:23 am by Külaline
» x-Hack hack you
Reede Juul 29, 2011 5:38 am by Külaline
» Street Drugs Information
Nelj Juul 28, 2011 3:20 am by Külaline